۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۵۲۷۶۰
امام جمعه صالح آباد: 

وجود ولی فقیه مانع ایجاد دیکتاتوری و استبداد در جامعه است 

حجت الاسلام افتخاری با اشاره به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی ایران گفت: دیگر کشورهای اسلامی نیز با مبنا قراردادن اصول و چارچوب های اسلامی می توانند همراهی مردم مسلمان را جلب کرده و علیه حکام ظالم زمان قیام کرده و حاکمیت اسلام و حکومت اسلامی را در جامعه خود مستقر کنند.
حجت الاسلام افتخاری

حجت الاسلام حمید افتخاری، امام جمعه صالح آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره به طلوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: این انقلاب مبتنی بر اسلام بود که مهم ترین رکن پیروزی آن بوده و تداوم توفیقات آن را نیز در طی سالیان، به دنبال داشته است.
وی رهبری امام خمینی(ره) و پشتیبانی و وحدت مردم را دیگر ارکان پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: امام خمینی(ره) بر مبنای اسلام و به حسب وظیفه شرعی علیه ظلم طاغوت قیام کرده بود و برای برپایی حکومت اسلامی تلاش می کرد و این هدفی بود که ایشان از این قیام و انقلاب پیگیری می کرد. 
حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه ایدئولوژی اسلامی، در کنار رهبری جامع و مدبّرانه امام خمینی(ره) و حمایت مردم از این دو ضلع اساسی موجبات استحکام و پیروزی در مبارزه علیه طاغوت زمان شده بود گفت: دیگر کشورهای اسلامی نیز با مبنا قراردادن اصول و چارچوب های اسلامی می توانند همراهی مردم مسلمان را جلب کرده و علیه حکّام ظالم زمان قیام کرده و حاکمیت اسلام و حکومت اسلامی را در جامعه خود مستقر کنند. 
وی با اشاره به پیام انقلاب برای نسل امروز عنوان کرد: نسل امروز شاید تحت تأثیر فضای مجازی و هجمه های فرهنگی دشمن کمتر فضای پیش از انقلاب اسلامی و ضرورت های ایجاد حکومت اسلامی را درک کرده باشند اما پیام انقلاب اسلامی ایران نه تنها برای زمان وقوع بلکه برای تمام اعصار و همه نسل ها است. 
امام جمعه شهر صالح آباد در ادامه متذکر شد: اساس و پایه حکومت اسلامی حضور ولیّ فقیه است که نائب امام عصر(عج) بوده و کمترین اثر حضور او در جامعه این است که شرایط حکومت به سمت دیکتاتوری و خودکامگی و استبداد پیش نخواهد رفت. 
وی عادل بودن و آگاهی به شرایط زمانه را از مهمترین و بهترین ویژگی های ولیّ فقیه برشمرد و گفت: این دو ویژگی و بسیاری از ویژگی های دیگری که وجود آن در احراز شرایط ولی فقیه لازم است از استقرار شرایط ظلم و فساد مبتنی بر بی عدالتی و رکود ممانعت می کند. 
حجت الاسلام افتخاری شرایط مذکور را ایده آل هر جامعه مدنی عنوان کرد و ادامه داد: به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران با مد نظر قرار دادن اهداف توسعه ای  پیشرفت، سال ها است که مورد توجه همه آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان قرار گرفته و در ذره بین های دشمنان رصد می شود.  
وی در پایان افزود: سیستم های نظارتی مجلس خبرگان، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله نهاد هایی هستند که بر اجرای وظایف همه نهادها و افراد حکومت حتی رهبر جامعه نظارت دارند و این بهترین اثر از استقرار آزادی و عدالت در سطح جامعه است./
۹۷۹/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات